Friday 5 August 2011

+++++SEMALAM YANG HANGAT+++++

ha, tengok tajuk mmg laen mcm ...haha,..tp, chill dulu..saje je ngade jari2 ni nk menulis cmtu..Mmg tajuk diatas ada kena mengena dengan setiap perkataan yanag akan ditulis sebentar nanti..(AYAT MCM DLM FILM)...hahaha....
5/8/2011, tepat n padat aku berada di polytechnic Muadzam Shah,Pahang...aku mmg rase nk balik da aritu ke rumah...tp, bile pikir2, konfom tiket xde ni....mmg komfom...tp, tu ati aku yg ckp..aku x ckp pon..haha..
jam menunjukan pukul 12..aku pon gerak g tggu bas dgn my frens yg bes n gilak..haha ct humaira @ mye n atikah @ bum ...dorang mmg best..serius, x tipu..org yg  skema je xpahm peragai dorang ni..hahaha
so, kami tggu la bas yg g KL ni..tggu puye tggu...tggu..tggu..lame la tggu..haha..last, kol 3 bas ade....lupe nk ckp, kami x sempat beli tiket sbb 2 ri sebelum, tiket ke kl mmg da sold out..haha..then, aku ternampak sesorang yg nk balik jugak, tp xtau arah tujunye..nieyna @ fazz...dye ni plak on da way nk g IPOH (KAMPUNG AKU JUGAK) ..tp, bas da xde g ipoh..sian beliau..then, die kate nk g kl plak..umah akak die...tp, mkcik die plak nk jemput die..mkcik die tu ddk kratong je...dekat ngan muadzam...aku tgk muke fazz ni, aku pon tumpang sedih..sian tgk die... aku phm sgt perasaan die cmne, sbb penah jd kt aku..nk balik, tp x dpt balik...sedih gle weyh...die ni plak da la pompuan, ag la mudah sedih..huh..akhirnye, die ikut la mkcik dye tu..
ha, sambung balik...then bas aku pon smpai..ni lah mende paling aku x sangke2...bas tu korang tau x...ramai gle yg nk naik...bas tu bas standard la kan, tp dye bwak dlma 60 org lebih..aku da sesak nafas kt dlm bas tu..nk ko asenye..da la keliling pompuan..kang terkena tempat x sepatutnye, tuduh aku yg bukan2...tu mals tu..nk2 bulan pose ni kan..hahaha...aku pon kene la berdiri dari MUADZAM SHAH smpai BAHAU..
gle nk mati kaki ni..kejang je berdiri 2 jam...haha..smpai bahau, cari plak bas g SEREMBAN..sampai je seremban, aku,bum ngan mye terus g cari tmpat berbuka..tempat yg dituju, seremban parade...pegi je, padahal xpanah pon jejak kt seremban ni..haha....so, kami pon berbuka la kt kedai mkn situ.da mkn, beli plak mcD...x tahan betol la...hah..aku yg beli, dorang x pon..haha..then, kami pon g la terminal seremban..nk balik naik train je...time nk beli tiket tu, aku ngan mye nk turun kt kajang...tp bum jauh sikit,kt kelang...kami pon beli tiket...time beli tu, mkcik kaunter tu kate, ''SORY LA DIK, TRAIN KE KELANG XDE LA, SBB XDE ELEKTRIK KT SANE'' bum time tu, muke bapak la, nk ngis je muke die..hah..da la time tu da malam...sian die...same kes mcm fazz td...train tu mkcik tu kate sampai bandar tasik slatan je ade...so, bum beli jela tiket g situ...then die amik train ape tah g kelang plak...aku ngan mye selamat smpai..sgt bes ! perjalanan yg PANJANG, PADAT, SEMPIT DI DLM BAS,NGATUK, GERAM, KENYANG DAN LEGA..hahaha..semua perasaan ade time tu..HARI YG BES !!!

2 comments: